Retur & reklamation

Så här gör du en retur hos oss:

  1. Du börjar med att registrera ditt ärende via vårt kontaktformulär som du hittar här. Där väljer du beställningar och sedan returnera produkt. Viktigt att du anger ordernummer och att du anger orsaken till att du vill returnera din vara till oss.
  2. När du fyllt i alla steg i formuläret och skickat in din returförfrågan så kommer vår kundtjänst att behandla ditt ärende och en returfraktsedel kommer att skickas till den angivna adressen.
  3. Packa varan ordentligt i originalemballget.
  4. Fäst returfraktsedeln på paketet ordentligt. Sätt den över den gamla fraktsedeln om den sitter kvar på paketet.
  5. När vi har mottagit din retur så återbetalar vi beloppet. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi har mottagit din retur.
  6. Du får en bekräftelse via mail från oss att din retur har blivit behandlad.

Tänk på detta när du skickar tillbaka en vara till oss

Returer ska skickas tillbaka i originalemballage för att undvika skador på produkten. Vid retur av hårvårdsprodukter ska produktens förpackning vara obruten. Produkter får inte skickas tillbaka i produktens originalförpackning.

Transportskador och felleveranser

Om paketet är skadat vid leverans ska detta reklameras direkt till transportören. Därefter reklamerar du via vårt kontaktformulär. Glöm ej att bifoga minst tre bilder på det skadade paketet från olika vinklar och bifoga bilder om det finns några skador på varan.

Om du har fått fel vara levererad så ska du klicka här och fylla i formuläret. Glöm ej ordernummer och att bifoga bild på den vara du har fått.

När din reklamation har blivit registrerad så kommer vi att återkoppla till dig.

Valde du att betala med faktura så är det viktigt att du betalar din faktura även om din vara ska reklameras. Du kan frysa din faktura via Klarnas app eller så kontaktar du Klarnas kundtjänst på 08- 120 120 10.

Återbetalning

När vi har mottagit din retur så återbetalar vi dig hela ordervärdet inom 14 dagar. Återbetalningen sker till samma konto som du har använt vid betalning. Har du valt att betala på faktura så kan du frysa din faktura hos Klarna. Det gör du enklast via Klarnas app men du kan även kontakta Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10.

Observera att OBH Nordica inte kan frysa fakturan åt dig, utan detta måste du göra själv för att undvika påminnelseavgifter och för att förhindra att fakturan går vidare till inkasso.  När returen har hanterats så får du en bekräftelse på mail av oss och en bekräftelse från Klarna att returen har avslutats.

Ombudsreturer

Om ditt paket har hamnat hos ett ombud och du önskar att returnera ett paket som inte har blivit uthämtat så kan du antingen ta ut ditt paket och använda dig av vårt kontaktformulär eller så kan du låta paketet ligga i 14 dagar så kommer det att gå i automatisk retur till avsändaren.

Göra ett byte

Om du vill byta varan så måste du lägga en ny order på vår hemsida och returnera din första försändelse. Du returnerar din vara via vårt kontaktformulär som du hittar här. När vi har behandlat ditt ärende så skickas en returfraktsedel till dig.