Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får in till vår kundtjänst. Om du undrar över någor, kika gärna igenom listan för att se om svaret på dina funderingar finns här. Hur handlar jag på OBH Nordica.se? Du lägger varor i varukorgen genom att trycka på knappen "lägg i varukorg". längst upp till höger finns det en ikon av en varukorg. När du trycker på ikonen så vtrycker du på den gröna knappen "Kassa". Då kommer du in i kassamiljön där du kan välja leverans och olika betalalternativ. När du har fyllt i all information så trycker du på den svarta knappen längst ned till höger och bekräftar. Du kan börja med att kolla så att inte orderbekräftelsen har hamnat i skräpkorgen. Hittar du den inte där så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Vi kan inte komplettera eller ändra beställda artiklar på din order, då måste du lägga en ny order. Nej, tyvärr måsta alla order läggas via vår hemsida Du kan avbeställa din order innan den har skickats från vårt lager, vill du avbeställa en order så kontaktar du vår kundtjänst eller använder dig av vår formulär. Observera att en order sopm har skickats från vårt lager inte går att avbeställa. Ja, du kan välja vilken adress i vår kassa så kommer paketet skickas till den valda adressen. Nej, för tillfället så går det tyvärr inte att hämta en order i butik. Den kostar 79 kr hos oss när du köper under 600 kronor. Vid köp över 500 kr så bjuder vi på frakten Om din leveransuteblev så kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig att boka en ny leverans. Om leveransen uteblev på grund av hinder hos mottagaren så kan du som mottagare bli debiterad för en ny utkörning. Om du vill avboka din leverans så kontaktar du oss på kundtjänst så hjälper vi dig. När varan har lämnat vårt lager så skickar transportören ut en trackinglänk till dig. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan något syns på länken. Du tar bilder på paketet med varan i... Du tar tre stycken bilder på skadorna från olika vinklar Vi visar vissa produkter på vår hemsida som är exklusiva hos en eller flera återförsäljare. Om lagerstatus visar grön finns varan i lager och vi kan säkerställa en leverans. Frågor & Svar
Order & beställning
Jag har inte fått någon orderbekräftelse från er, vad gör jag?
Kan jag ändra något på min order i efterhand?
Kan jag ringa in en order till er?
Kan jag avbeställa min order?
Kan jag välja att få paketet skickat till en alternativ leveransadress?
Kan jag hämta min order i någon av era butiker?
Leverans
Vad kostar frakten?
Vad gör jag om leveransen uteblev?
Hur gör jag för att avboka leverans?
Kan jag följa min order?
Jag fick fel vara, vad gör jag?
Jag fick en skadad vara, vad gör jag?
Produktfrågor
Varför kan jag inte beställa varor som inte finns i lager?
Vad betyder lagerstatusen på hemsidan?
Retur & reklamation
Betalning
Frågor och svar
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får in till vår kundtjänst. Om du undrar över något rekomenderar vi att du kikar igenom listan för att se om svaret på dina funderingar finns här.