Vad innebär ett 15-årigt åtagande?
Sedan den 1 januari 2022 satsar OBH Nordica på produktreparationer genom att utöka tillgängligheten av reservdelar för produkter 15 år efter inköpsdatum, reservdelar för nya produkter som lanseras 2022 samt för produkter som fortfarande är i produktion. Detta tillämpas på produkter som gått över sin garantiperiod och är ett viktigt steg I OBH Nordicas resa till att bidra till ett mer cirkulärart hushåll.
Vi finns här för dig
Våra femton års reparerbara produkter är gjorda för att kunna repareras om dom skulle gå sönder. Våra ingenjörer utvecklar produkter med hänsyn till vad användarna tycker, vilket gör att den nya generationens produkter är ännu enklare att reparera. Varje ny produkt kontrolleras systematiskt för att kunna få märkningen ”15 års reparerbar ” logo.
Det ska vara enkelt att reparera
Besök en auktoriserad reparatör så kan du snabbt få en trasig del på din OBH Nordica-produkt utbytt. Det säkerställer att produkten kan repareras efter garantiperioden och kan användas i många år.