Hoppa till innehållet

Köpvillkor

Allmänt

Om din order överstiger 500 kr, så bjuder vi på frakten! I övriga fall tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Alla försändelser skickas fullt försäkrade. Om du vill skicka ordern utrikes tillkommer en fraktkostnad på 299 kr.

Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.

Alla varor förblir i OBH Nordicas ägo tills dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. OBH Nordica förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

OBH Nordica reserverar sig för eventuella tryckfel såsom pris, storlek, antal produkter i lager på denna webbplats. Vi kan inte heller till 100 % garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende.

Betalningssätt

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea eller Swedbank.

2. Delbetalning via Klarna.

3. Faktura via Klarna med 14 dagar som betalningsvillkor.

4. Kortbetalning med VISA, MasterCard eller American Express.

 

1. Direktbetalning

OBH Nordica erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

 

2. Delbetalning via Klarna

Vi erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 12, eller 36 månader. En delbetalning på 3 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 36 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95-295 kr* samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en sedvanlig kreditupplysning. Du får genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

*Se nedan

Delbetalning Ränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0% 95 kr 29 kr
12 mån 0% 295 kr 29 kr
36 mån 9,95 % 295 kr 2+ kr

 

Effektiv ränta vid ett köp på 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader blir 12,31%.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor.

 

3. Faktura

Vid betalning mot faktura gäller betalningstiden 14 dagar från den dag dina varor skickas från oss. För att kunna använda detta betalningsalternativ krävs ditt personnummer och en godkänd kreditbedömning hos vår partner samt att din order sänds till din folkbokföringsadress. Kreditbedömningen resulterar inte i en notering av omfrågningen hos kreditinstitut. När du handlar för mer än 6000 kr eller vill dela upp betalningen krävs även information om din årsinkomst. Avgift för fakturering är 0 kr. Fullständiga villkor redovisas tydligt i kassan.

 

4. Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA, MasterCard Eller American Express på obhnordica.se Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till obhnordica.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

 

LEVERANSINFORMATION

Om din order överstiger 500 kr, så bjuder vi på frakten! I övriga fall tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Alla försändelser skickas fullt försäkrade. Om du vill skicka ordern utrikes tillkommer en fraktkostnad på 299 kr.

Våra leveranser skickas med DHL i första hand. Paketet levereras till ditt närmaste ombud, DHL utgår efter postnumret som du anger vid din beställning. Vår normala leveranstid är ca 4-9 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Vid önskemål kan vi även leverera ditt paket med Posten. Ta kontakt med vår kundtjänst på 08-629 25 00 så hjälper vi dig! 

 

Avbeställning och ej uthämtade paket

Det går bra att avbeställa orden så länge vi inte har skickat dina varor, ta kontakt med kundtjänst så hjälper vi dig.  Om du ångrar dig efter att dina varor redan har skickats måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det i enlighet med ordinarie villkor för ”Ångerrätt och Öppet köp”.

Observera att ej uthämtade paket automatiskt debiteras 200 kronor för uppkomna kostnader.

 

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss, genom att klicka här. Du måste också spara emballage och adresslapp. Kostnaden för frakt när det gäller en trasig vara står vi för.

Vid returer då du vill utnyttja din ångerrätt, står du själv för frakten. Du står då också för kostnaden om varan skulle gå sönder under tillbaka transporten.

 

Ångerrätt och Öppet köp

Som konsument har du enligt lag rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar på internet. Vi erbjuder ännu längre ångerrätt och ger dig full rätt att ångra din beställning i 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning. Vi rekommenderar dig att använda ett yttre transportemballage för att ge skydd åt varan vid transport. 

Om du vill utnyttja ångerrätten betalar du 69 kronor i fraktkostnad för returen.Ta kontakt med vår kundtjänst på 08-629 25 00 så hjälper vi dig med dig retur. 

 

Byten

Om du vill byta din vara betalar du bara en returkostnad på 69 kronor så står vi för den nya leveransen till dig. I övrigt gäller samma villkor som för Ångerrätt och Öppet köp. Ta kontakt med vår kundtjänst på 08-629 25 00 så hjälper vi dig. 

 

Återbetalning

När vi mottagit och godkänt returen sker återbetalning normalt inom 10 arbetsdagar. Återbetalning sker i första hand med det betalsätt som använts för att betala ordern


 

Reklamation

Som konsument har du enligt lag tre års reklamationsrätt från det att du mottagit varan. Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel på varan. Om du vill reklamera en vara måste du meddela oss detta inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaden.

 

Säkerhet
Säkra sidor

Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Obhnordica.se använder certifikat utställda av Equifax Secure Certificate Authority. Certifikatet garanterar att det är OBH Nordicas hemsida www.obhnordica.se som du som besökare kommunicerar med och att överföringen är krypterad. De flesta webbläsare, såsom Internet Explorer och Firefox, använder symboler för att visa om du befinner dig på en säker eller en osäker webbsida. Dessa symboler syns antingen i höger eller vänster hörn längst ner i webbläsar-fönstret.

Ett annat sätt att se att den webbsida du besöker är säker är i adressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där "s" står för "secure".

 

Säkra betalningar

Vi samarbetar med DIBS Payment Services för inlösen av kortbetalningar. DIBS Payment Services är nordens ledande oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! OBH Nordica lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av DIBS

 

Personuppgifter

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du genom att slutföra köpet i kassan. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av OBH Nordica i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. OBH Nordica kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.

Du har rätt att en gång per år kostnadsfritt, begära att få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att begära ett registerutdrag, rätta eller radera uppgifter samt återkalla ditt medgivande till att personuppgifterna behandlas i marknadsföringssyfte kan du kontakta oss via telefon 08-629 25.

 

FORCE MAJEURE

OBH Nordica är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Läs de vanligaste frågorna om köp i vår e-handel här!

 

 

Produkten har lagts i kundvagnen