Vad innebär ett 15-årigt åtagande?

Sedan den 1 januari 2022 satsar OBH Nordica på produktreparationer genom att utöka tillgängligheten av reservdelar för produkter 15 år efter inköpsdatum, reservdelar för nya produkter som lanseras 2022 samt för produkter som fortfarande är i produktion. Detta tillämpas på produkter som gått över sin garantiperiod och är ett viktigt steg I OBH Nordicas resa till att bidra till ett mer cirkulärart hushåll.

Vi finns här för dig

Våra femton års reparerbara produkter är gjorda för att kunna repareras. Vi strävar after att kunna reparera endast det som är absolut nödvändigt och till lägsta möjliga kostnad. Våra ingenjörer utvecklar produkter med hänsyn till vad användarna tycker, vilket gör att den nya generationens produkter är ännu enklare att ta isär och sätta ihop igen. Varje ny produkt kontrolleras systematiskt för att kunna få märkningen ”15 års reparerbarhet ”.

Det ska vara enkelt att reparera

Besök en auktoriserad reparatör så kan du snabbt få en trasig del på din OBH Nordica-produkt utbytt. Det säkerställer att produkten kan repareras efter garantiperioden och kan användas i många år